شناسه : 27532
نویسنده : استان فارس
عکس
در پی بی حرمتی به پرسنل هتل چمران شیراز

بی حرمتی به کارگر بخشودنی نیست

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان، محمدفاضل علیزاده در واکنش به سیلی خوردن کارگر هتل چمران توسط مالک هتل اظهار داشت: بر اساس قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات مصوب ۱۳۹۵ که بیان داشت اگر کسی مورد توهین عمل قرار بگیرد می‌تواند شکایت کند، متهم تا ۷۴ ضربه شلاق و یک میلیون ریال جریمه نقدی مجازات می‌شود.

وی ادامه داد: قانونگذار در بازنگری قانون مجازات اسلامی در سال ۱۳۹۲ یک ماده به این امر اختصاص داده است که اگر کسی مورد آسیب قرار بگیرد، اما این آسیب اثراتی از خود به جای نگذارد، این مورد هم می‌تواند از مصادیق مورد فوق باشد که با شکایت شاکی، متهم به مجازات درجه هفت محکوم می‌شود که شامل شلاق، مجازات نقدی و حبس است.

علیزاده با بیان  اینکه اقدام فوق با توجه به اینکه گسترده در فضای جامعه شبکه‌های خارجی منتشر شده، به نوعی توهین به جامعه کارگری محسوب می‌شود، تصریح کرد: دادستان یا رئیس اتحادیه کارگری می‌توانند به عنوان مدعی‌العموم جهت دفاع و حمایت از این قشر وارد شده و شکایت کند.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس با اشاره به اینکه جرم انجام شده در این بحث از جرائم درجه ۷ است، گفت: فقط با شکایت شاکی خصوصی دادگستری می‌تواند ورود کند که با مصالحه و سازش مجازات از بین می‌رود به همین جهت به نظر می‌رسد که اگر این وضعیت به اتهام و فضای جامعه منجر شده و زحمات قشر زحمتکش کارگری را زیر سوال برده، می‌تواند به عنوان یک مورد خاص از طریق دادستان عمومی و انقلاب به مرکز استان مورد پیگیری قرار بگیرد.

علیزاده با اعلام آمادگی سازمان بسیج حقوقدانان فارس برای دفاع و حمایت از این کارگر و برداشتن قدمی در راستای حمایت از این قشر زحمت‌کش، ادامه داد: این آمادگی برای حمایت از این کارگر به صورت ویژه و قشر کارگر به صورت عام در بسیج حقوق‌دانان وجود دارد. 

بی‌حرمتی به کارگر بخشیدنی نیست.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.